Парният локомотив
С течение на годините именно дървените въглища
са един по - усъвършенстван вариант на дървата като гориво, а пък коксът е на
каменните въглища. Самия процес при който се получава коксъти за неговото
производство е подобен на този за
производство което е за дървените въглища. Тук е интересно да споменем, че
каменните въглища се нагряват при един по - контролиран процес ,който е без
достъп на въздух, като се отстранява цялата влага попаднала на тях и се освобождават всичките примеси,които
са под формата на газ, който отново служи за тип гориво. От полученият тук твърд продукт се получава е кокс. Важно е да кажем, че е нужно при тези преработки да има врати устойчиви на пожар, тъй
като има много запалими горива на едно място.Като едно от предимствата на кокса
е , че изгаря по-чисто и дава много по-голяма топлина в сравнение с въглищата.
А те пък от своя страна са
горивото, което направи възможна цялата
Индустриална революция.
Нужно е за по – голяма
безопасност да има много добри и качествени
устойчиви на пожар врати, понеже хората трябва да бъдат защитени при
нужда. Интересно е да споменем , че 1- те
парни машини са били неподвижни.
Те представлявали парни двигатели,които са
на помпи за изваждане на самата вода от мините. Малко по късно успяват
да намерят едно по - разнообразно
приложение , като се използвали за
задвижване на струговете, дори и на тъкачните станове, или на мелниците и на
всякакви направени най- машини. Сигурно
сте чували за Стивънсън , който през 1829година успява да построи известният
локомотив - Ракета. Тогава започнало да се развива и железопътния транспорт с парните двигатели . Именно тези нови влакове, които били
задвижвани от парата, били едни от най - бързи от всички известни тогава
транспортни средства. Този локомотив стигал скорост от 35 мили в час ,което по
онова време е било дори и немислимо. Стивънсън доказва, на хората че може да се
пренесе това и хора на големи разстояния само за един ден. В продължение на близо 100 години този парен локомотив е основен източник на
двигателна енергия в железниците.За тогавашните линии тези парни локомотиви
били твърде големи и тежки и затова били направени парни влекачи, които са прототип на съвременните селскостопански
трактори. Днес виждаме всички колко много нови системи има с които можем да
стигнем до всяка точна от Земята, и да се отопляваме безопасно, ефективно и
бързо.Нужно е само човекът да бъде достатъчно любопитен като малките деца и да
не спира да опитва да изобретява каквото му хрумне.
Няма коментари:
Публикуване на коментар