неделя, 16 март 2014 г.

Парният локомотив




Парният локомотив
 С течение на годините именно дървените въглища са един по - усъвършенстван вариант на дървата като гориво, а пък коксът е на каменните въглища. Самия процес при който се получава коксъти  за неговото  производство е  подобен на този за производство което е за дървените въглища. Тук е интересно да споменем, че каменните въглища се нагряват при един по - контролиран процес ,който е без достъп на въздух, като се отстранява цялата влага попаднала на  тях и се освобождават всичките примеси,които са  под формата на газ, който отново  служи за тип гориво. От полученият тук  твърд продукт се получава  е кокс. Важно е да кажем, че  е нужно при тези преработки да има врати устойчиви на пожар, тъй като има много запалими горива на едно място.Като едно от предимствата на кокса е , че  изгаря по-чисто и дава много  по-голяма топлина в сравнение с  въглищата.  А те пък от своя страна  са горивото, което направи възможна цялата  Индустриална революция.
Нужно е за по – голяма безопасност да има много добри и качествени устойчиви на пожар врати, понеже хората трябва да бъдат защитени при нужда. Интересно е да споменем , че 1- те  парни машини са били  неподвижни. Те представлявали парни двигатели,които са  на помпи за изваждане на самата вода от мините. Малко по късно успяват да намерят едно по -  разнообразно приложение , като се използвали  за задвижване на струговете, дори и на тъкачните станове, или на мелниците и на всякакви направени най- машини.  Сигурно сте чували за Стивънсън , който през 1829година успява да построи  известният  локомотив - Ракета. Тогава започнало да се развива и  железопътния транспорт с парните двигатели .  Именно тези нови влакове, които били задвижвани от парата, били едни от най - бързи от всички известни тогава транспортни средства. Този локомотив стигал скорост от 35 мили в час ,което по онова време е било дори и немислимо. Стивънсън доказва, на хората че може да се пренесе това и хора на големи разстояния само за един ден.  В продължение на близо  100 години този  парен локомотив е основен източник на двигателна енергия в железниците.За тогавашните линии тези парни локомотиви били твърде големи и тежки и затова били направени  парни влекачи, които са  прототип на съвременните селскостопански трактори. Днес виждаме всички колко много нови системи има с които можем да стигнем до всяка точна от Земята, и да се отопляваме безопасно, ефективно и бързо.Нужно е само човекът да бъде достатъчно любопитен като малките деца и да не спира да опитва да изобретява каквото му хрумне.

Няма коментари:

Публикуване на коментар